Skolavsluning i jeans!

Hej på er! Idag var det skolavslutning!! Hela skolan samlades i aulan för att lyssna på massa musik och ha en avslutning sceremoni. För många var det sista dagen på högstadiet så det var lite tal, låtar (eller ja, en låt) de skrivit själva, tack och en del tårar. Talet var himla fint! Sången som 2 tjejer i 9an sjöng handlade om deras klass som hade en  SO lektion. Haha, så skön! Vi som blivit valda till Spirits (kompisstödjare) fick komma upp på scenen och tacka de gamla Spiritsen som slutar. Men bäst av allt var ju när alla lärare hade klätt ut sig och mimade och dansade till olika låtar som popular, schools out, I wanna rock, just dance och många flera. Jag skrattade så att jag grät! En lärare, som skulle föreställa Lady Gaga, hade tagit på sig en rosa puffig klänning och rosa peruk. Hahah, han var bäst! :'D Och alla i publiken stod upp, visslade och jublade hela tiden under deras uppträdande. Man glömmer ju faktiskt bort att lärare inte bara är lärare och inte bor på skolan och hela tiden sitter med läroplanen och betygen. Ibland så känns det faktiskt så. Men det här var en påminnelse om att de verkligen, och då menar jag verkligen, kan släppa loss!
.. och tänk, nästa år slutar jag nian ..

Det här hade jag på mig idag + en svart 3/4 långärmad kofta. Jag var den ända tjejen i jeans tror jag! Haha, alla andra hade typ kjol eller klänning men aja, man måste ju sticka ut lite. Alla andra år har jag alltid haft klänning eller kjol, man måste ju ändra sig lite grann. Fast nästa år ska jag nog ha en klänning.







Namn

Mail (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Kom ihåg mig?

bloglovin
  • STARTSIDAN